Segítség, felnőttem! (1988)

segitseg-felnottem_1988.jpgKis kihagyás után folytatódik a Tom Hanks Movie Challenge a blogon. :) Ennek keretei között néztem meg most ezt a filmet, mert már ezer éve, hogy legutóbb láttam, és alig emlékeztem belőle valamire is. :) 
"Josh (Tom Hanks), a tizenhárom éves kamasz élete egy csapásra megváltozik, amikor egy csodálatos szerkezet negyed dollárért teljesíti a kívánságát, mégpedig azt, hogy felnőtt lehessen. Másnap harmincas fiatalemberként ébred. Ám a csodába hiba csúszik, Josh felnőtt lesz, de a lelke gyermeki marad. Ekkor és így találkozik Susannal (Elizabeth Perkins)." (port.hu)
Még mindig szeretem ezt a filmet. :) Josh óriási fazon, és le a kalappal előtte, ahogyan minden helyzetből a lehető legnagyobb profizmussal vágja ki magát. :) Arról nem is beszélve, hogy mennyire durva már, hogy tök lazán megbirkózik a munkahelyen is minden tennivalóval...
Sok-sok kedvenc jelenet volt a filmben, mint pl. mikor Susan meghívatja magát éjszakára Josh-sal, de a fiú közli vele, hogy "oké, de én leszek felül" :D Susan persze totál nem arra gondolt, hogy Josh-nak emeletes ágya van - Josh viszont igen. :DD
Josh és Billy barátsága is példaértékű, és azt a részt is szerettem, mikor [SPOILER!] Josh találkozik különböző élethelyzetekkel, miközben sétálgat, és arra gondol, hogy mégiscsak muszáj visszaváltoznia gyerekké, mert ő mindebből kimarad. A végén is tetszett, mikor Josh próbálta rávenni Susan-t, hogy ő is kérje azt Zoltar-tól, hogy ismét gyerek lehessen, Susan viszont már végigjárta a felnőtté válás ösvényeit, és nem akarja ismét.
Amúgy belegondoltam abba is, hogy gyakorlatilag Susan és Josh szexeltek... És hogy ez elég morbid, hogy egy 13 éves fiúval volt együtt egy kb. 30, 30 pár éves nő... Mondjuk a szex-részén annyira fennakadnivaló a mai világban már nincs, 13 évesen már nagyon sok fiú túl van az első együttléten, de hát akkor is... :/
No, summa summarum, kellemes retro hangulatot idézett meg a film (már rögtön az elején azzal a kis egyszerű videojátékkal :D ahhoz képest, hogy manapság már milyen élethű és csodás látványvilágú játékokat fejlesztenek...). Jól esett megnézni újra. :)

Főszerepben:

Tom Hanks - Josh
David Moscow - gyerek-Josh
Elizabeth Perkins - Susan
Jared Rushton - Billy (Josh barátja)
John Heard - Paul (Josh legnagyobb ellenfele a cégnél; Susan expasija)

Eredeti cím: Big
Játékidő: 104 perc
Port.hu: 10/8.6 (133)
IMDb: 10/7.3 (136 100)

Osztályzat: 10/7

tom_hanks_movie_challenge.JPG

Tom Hanks Movie Challenge 5/2