Walter Mitty titkos élete (2013)

walter mitty titkos élete.jpg"Ha az álmaid nem válnak valóra, akkor vagy az álmokban van a hiba vagy benned. Walter Mitty (Ben Stiller) például nem panaszkod-hat, ha fantáziálásról van szó. Az ő fejében folyamatosan pereg egy film, amelynek ő a hőse. Civilben fotóriporter, de fejben volt már szuperkém, szuperhős és szuperhősszerelmes is. 
Egy nap azonban felbukkan az életében az igazi kaland. Egy elveszett negatív nyomában járva, mindennapjai kizökkennek a szokásos kerékvágásból: az ő fejében azonban még mindig másfajta izgalmak kergetik egymást."(port.hu)
Én ezt határozottan szerettem. :) Már a megjelenés óta készültem megnézni, sokan sokféle szépet és jót mondtak róla, és igen, én is hallottam ezt, hogy "Walter Mitty az új Forrest Gump". És igazából ez a megállapítás nem is akkora tévedés...
Kedvenc szereplő: Walter :) Imádtam ezt a személyiségfejlődést, amin ő átment. És Istenem, hány ilyen ember van, akinek csak egy kis merszre lenne szüksége ahhoz, hogy nyitottabb legyen a világ dolgaira, és élettel töltse meg az életét...
Kedvenc jelenet: - a "Benjamin Button különös élete" c. filmnek a kifigurázása a 30. perc környékén... :D "bébibácsi" :DD
- a cápás incidens ("dölfin" helyett... :DD). Na én ott már tényleg sírtam a röhögéstől... xD Pedig ha úgy vesszük, ez is mekkora sablon már, hogy a főhős vízbe kerül, rástartol a cápa, de mégis olyan viccesen tudták ezt megoldani, hogy szinte eszembe se jutott, hogy ezt a szituációt már legalább húsz filmben eljátszották.
- a gördeszkával megtett út ^^
Ami különösen tetszett: - a film soundtrackje. Baromira jó zenék mentek végig a filmben, nekem ez az alteresebb vonal amúgy is nagyon bejön, úgyhogy első dolgom lesz beszerezni a soundtrack-cd-t. :) 
- a képi megoldások, vágások, jelenetek összemosása; végig gyönyörű képeket tárnak a nézők elé, pl. mikor Walter gördeszkával teszi meg az utat, vagy mikor a hegyre igyekszik. Másodpercenként csinálhatnánk a print screen-eket, mert szinte az összes jelenet összes pillanatképe beillene egy-egy wallpaper-fotónak. Le a kalappal, tényleg.
Negatívumot meg akárhogy gondolkodok, nem tudok mondani. :)
Érdekesség: - a filmben felcsendül David Bowie dala, a "Space Oddity". Egyébként én eddig ezt a számot nem ismertem (tudom, néha magam is úgy érzem, mintha egy másik bolygóról jöttem volna), viszont így már tudom hová tenni az Adam Sandler-es "A kismenő" c. film repülős jelenetét, amikor is ezt a számot éneklik a fedélzeten... :D
Összegezve: Remek film, remek történettel, tartalmas üzenettel, csodálatos képi világgal. :) Így kell ezt! Pedig már sajnos Ben Stiller-rel is kezdtem úgy lenni, hogy tőle már-már semmi jóra nem számíthatok... :/ Mostanság ha szerepelt egy vígjátékban, az is többnyire lerágott csont volt... :/ Erre színre lép egy saját rendezésű filmmel, aminek ő a főszereplője, és ilyen szuper dolgot tud kihozni belőle. :) Bravó!
Hát, biztosan nem utoljára láttam ezt a filmet. :)

Egy trailer a filmhez:

Ez pedig az egyik kedvenc dalom a filmből. :) Már korábbról is ismertem: mikor ajánlották a filmet, ezt a zenét kaptam hozzá, kedvcsinálónak, azóta hallgatom is. :) Így, túl a filmen pedig azt kell mondanom, hangulatban nagyon illik hozzá:

 

Főszerepben:

Ben Stiller - Walter Mitty
Kristen Wiig - Cheryl
Sean Penn - Sean O'Connell

Osztályzat: 10/9