Harcosok klubja (1999)

A történet egy Jack nevű fiatalemberrel kezdődik, ő meséli el magát a sztorit is. Annyit tudunk róla, hogy képtelen aludni, önismereti csoportokba jár, ahol a szenvedő/beteg emberek vállán kisírja magát, hogy ő is megnyugodhasson kissé, illetve hogy lakását katalógusokból rendelt, tökéletesebbnél tökéletesebb bútorokkal rendezi be. Minden a helyén, Jack viszont nem találja a helyét. Egy repülőn találkozik Tyler Durden-nel, aki rendelkezik mindazon tulajdonsággal, amivel Jack nem, egyszóval tökéletes ellentéte. A dolgok úgy alakulnak, hogy a két pasas később is találkozik, sőt: létrehoznak együtt egy illegális klubot, amit egy szórakozóhely pincéjében rendeznek be. Szabályokat találnak ki, és teljes diszkrécióban folyik a klub élete: egyre többen keresik fel a helyet, hogy bunyózzanak egy jót. Ám egy nap Tyler változtat a játékszabályokon: "Káosz Brigád" néven új csapatot szervez, akik nem érik be az alagsori bunyózással. Komoly kiképzést kapnak (eleve úgy kerülhetnek be, ha a ház előtt 3 napot kibírnak mozdulatlanul, szótlanul állva; étlen-szomjan), és komoly melókat is vállalnak be - mint pl. szobrok ledöntését, és különböző rongálásokat. A nagy bumm azonban még hátra van, emellett Jacknek is ideje szembenézni önmagával...
Mai utolsó filmajánlómnak ezt választottam. :) Ez még elég friss emlék, pont a napokban néztük meg párommal. Azért már kicsit ülepedett bennem ez a filmélmény... és így azt kell mondjam, jó volt. :) Bár, ha nem tudtam volna előre a végét, akkor biztosan jobban tetszett volna, de azért így se volt semmi. Agyalós film, ez hótziher.
Brad Pittet gondolom senkinek sem kell bemutatni, és talán Edward Norton neve sem cseng ismeretlenül a fületekben (Amerikai história x).
Ami nagyon meglepett, az az, hogy Jared Leto is szerepel benne (pl. Rekviem egy álomért; de a 30 Seconds to Mars bandából is ismerős lehet), és én még csak észre sem vettem. Igen, a szőke Angel Face szerepében. :) Ismerős volt nekem, csak nem tudtam hová rakni. Ezzel a frizuval egyáltalán nem ismertem fel.... Durva. :)
Lehet, ezért az osztályzatért is meg leszek lincselve, de ez a maximum, amit tudok rá adni. A bunyós filmeket nem nagyon szeretem, ebben meg volt bunyó is, vér is dögivel, nah meg azt se értettem, hogy mit keres a szappan a borítón, aztán megtudtam... bár annál a résznél közel álltam a taccskidobáshoz... :-/

Főbb szereplők:
Edward Norton - Jack
Brad Pitt - Tyler
Helena Bonham Carter - Marla
Jared Leto - Angel Face

Osztályzat: 8/10