Alice Csodaországban (2010)

A történet ott folytatódik, ahol gyermek-korunkban - és Alice gyermek-korában "abbamaradt". Csodaországból való visszatérése óta Alice is felnőtt már: 19 éves és mindenki azt várja tőle, hogy férjhez menjen egy jómódú, de roppant ellenszenves fiúhoz. Ennek érdekében a rokonok csapnak is egy báli összejövetelt - úgy, hogy Alice nem is sejti, mi vár rá. Leendő anyósával folytatott beszélgetése közben a lány felfedez egy nyulat, amit követni kezd. A nyúl eltűnik egy föld alatti vájatban, Alice alatt pedig beomlik a föld, és utánazuhan. Újra kezdetét veszi hát a játék Csodaországban a jól ismert törpítő italtól és nyúlánkító ételtől kezdve a teadélutánig. Ám valami megváltozott: a Piros Királynő jutott hatalomra, hatalmának megtörése érdekében pedig Csodaország lakóinak nagy szükségük van "az igazi Alice"-ra. Az orákulum jövendölése szerint ugyanis Alice lesz az, aki majd elbánik a királynő legveszedelmesebb szörnyetegével, a Sárkánygyíkkal. A mesebeli lények, de még Alice (álomnak hitt emlékképei ellenére) is egyre bizonytalanabbak abban, hogy tényleg ő-e az az Alice, akit mindenki úgy várt, Alice pedig minduntalan azt várja: mikor ébred már fel végre...
Nagyon tartottam ettől a filmtől. Mióta kijött, azóta szemeztem már vele, de eddig nem mertem megnézni; azt hittem, nagy baromság lesz. Eddig ez a legkellemesebb pozitív csalódásom így, filmek terén. (=
Johnny Depp-fanoknak persze ez egy kötelező darab - bár a pasi tulajdonképpen teljesen felismerhetetlen: Kalapost játsza, Alice teapartnerét, barátját és legfőbb segítőjét.
Az eredeti rajzfilmet én is nagyon szeretem, ezen nőttem fel, irtó sokszor láttam. Jó volt filmen is viszontlátni a szereplőket, mint pl. a pipázó hernyó Bölcselőt, vagy a fülig érő szájú macskát, Vigyorit. Az Ikrek pedig külön színfolt volt az egészben. A fantasy kedvelőknek biztosan nagyon fog ez is tetszeni. Olyan Harry Potter-hangulatú volt számomra - talán azért is, mert ugyanabban a műhelyben készültek, és van közös színész is:
Helena Bonham Carter -> (itt: Piros Királynő ; HP-ben: Bellatrix Lestrange)
Némileg hasonlítanám a Narnia Krónikáihoz is - a beszélő állatokat elnézve. :)
De a leginkább az Alice Csodaországban-hoz hasonlít. :P
...
Egy újabb remek film Tim Burton rendezésével. Mindenképpen újra fogom nézni.

Főszereplők:
Mia Wasikowska - Alice
Helena Bonham Carter - Vörös Királynő
Anne Hathaway - Fehér Királynő
Johnny Depp - Kalapos

Osztályzat: 9/10