Apa ég! (2012)

apa ég.jpgMár lassan fél éve, hogy egyetlen bejegyzést sem írtam ide. Ennek leginkább az az oka, hogy inkább sorozatokat néztem (hamarosan jövök sorozatajánlóval is, becsszó. :)) ). Másrészt meg filmre valahogy sosem volt időm. Igyekszem ezen változtatni a későbbiekben, meglátjuk, hogy sikerül-e. :)
Így, kezdetnek sikerült egy elég silány filmet kifognom... -.- Párommal tanakodtunk, hogy mit is kéne nézni, aztán erre esett a választás, mert hogy Adam Sandler, meg vígjáték, szóval biztos jó lesz... De nem. Nagyon nem. -.-
Már maga a sztori is abszurd. Donny Berger (aki egy kamasz gyerek még!) kikezd a matektanárnőjével, akivel jóideig viszonyt is folytat - míg egy sulirendezvényen rajta nem kapják őket. Kiderül azonban az is, hogy a tanárnő terhes Donny gyerekével, ám mivel neki kiskorú molesztálásáért börtönbe kell vonulnia (bár nem volt ez molesztálás...). Az egy csapásra híressé vált Donny kénytelen gyerek fejjel nevelni a fiát, Han Solo Bergert (a kezdeti sokkból magamhoz térve itt egy újabb... o.O). A fiú azonban 18 éves korában lelép otthonról, nevet változtat, lefogy, és szeretne új, jobb életet kezdeni, apja jelenléte nélkül. Évekkel később Donny-nak sürgősen pénzre van szüksége, különben rá is egy börtöncella vár, így elhatározza, hogy megkeresi a fiát, és a hírességüket kihasználva megpróbál pénzt csinálni. A fiú élete viszont azóta egyenesbe jött, és esze ágában sincs feladni ezt, tanárnő-töcskölő apja kedvéért meg pláne... 
A film elején már egyből nem tudtam hová tenni a dolgokat. Lehet, hogy férfi szempontból egy tök jó téma ez (mármint, hogy egy kisfiú rajong a tanárnőéért), női szemszögből nézve viszont: melyik az az aberrált idióta nőszemély, aki képes lenne összeállni egy kamasz gyerekkel! :O Ez még filmötletnek is bizarr. Nagyon.
Aztán jöttek a dögunalom percei/negyedórái... Lerágott csont poénok, káromkodás és trágár szöveg, rágerjedés a nagyira, stb, stb. Uuunaalmaaas! Legalább tucatnyi filmet gyártottak le ugyanerre a sémára, ugyanezekre a jelenetekre építve... Egyedül a vége volt valamelyest érdekes, bár ez is inkább kiszámítható és sablonos volt (de lehet, hogy érdekesnek is csak azért találtam, mert már megkönnyebbültem, hogy véééégre történik benne valami... bár ez a tesós-dolog is eléggé morbid...).
Annak az egynek örültem, hogy legalább Sandler magyar hangját megtartották, és ezúttal is Csőre Gábor szinkronizálta. Utálom, mikor megszokom egy szinkronszínész hangját, párosítom annak a színésznek az arcával, akit szinkronizál, aztán a következő filmjében már más a magyar hangja... -.-
Milo Ventimiglia meg gőzöm sincs, mit keres ebben a filmben. Hogyan adhatta ehhez az arcát?! Egy béna kis hülyegyereket alakít, ráadásul a szinkronhangja sem passzol hozzá... Nekem ő még mindig az a bozontos hajú, flegma és talpraesett Jess a Gilmore Girlsből, sajnálom. (És tudom, hogy a Hősökben is szerepelt, meg még egy rakás másik filmben, de én egyiket se láttam...)
Hát, én keresem a miérteket, de választ azóta sem kaptam... Ahogyan még teljesen a "Ne szórakozz Zohannal" c. szintén Sandler főszereplésével készült film megnézése óta se igazán tértem magamhoz (bár azért az "Apa ég" pár fokkal nézhetőbb annál a borzalomnál... -.-). Szeretném megint azt mondani Adam Sandlerre, hogy az ő filmjeiben nem csalódom sosem, de ez az utóbbi években nagyon nincs így... Kezdem feladni. :/

 Ismertebb szereplők:

Adam Sandler - Donny
Susan Sarandon - Mary (idősebb korában; a fiatalabb kiadást egyébként a színésznő lánya alakítja; Donny egykori tanárnője
Andy Samberg - Todd (alias "Han Solo"; Donny és Mary fia)
Milo Ventimiglia - Jack (Todd menyasszonyának öccse)

Osztályzat: 6/10