Életfogytig (1999)

Mi történik akkor, ha egy tisztességes banktisztviselő és egy velejéig romlott szélhámos kénytelen együttműködni? Zűr, és még több zűr...
1932-ben járunk. A piti zsebtolvaj Ray és a "tisztességes polgár" Claude sorsa örökre egybefonódik, mikor mindketten szorult helyzetbe kerülnek: Ray nem tudja kifizetni korábbi adósságát, Claude pedig most válik adóssá, mert egy vacsora után nem tud fizetni (Ray ellopja a pénztárcáját). A bár korrupt tulajdonosa, akinek mindketten tartoznak, megkíméli ugyan az életüket, egyetlen feltétellel: az adósok kénytelenek szeszcsempésznek állni. Ám távoli kalandozásaik során egyszer csak azon kapják magukat, hogy máris egy gyilkosság kellős közepébe csöppennek, ahol minden bizonyíték arra utal, hogy ők a gyilkosok. A bíróság elítéli őket 60 évre, amit el is kezdenek letölteni, viszont a szökéssel egy percig sem hajlandóak felhagyni... miközben az évek egyre csak telnek...

Két, szívemhez közel álló színész kapta a főszerepet - gondoltam, nagy baj már nem lehet. Hát, igazából én csalódtam kicsit... :/ Több poénra számítottam, de persze erre sem mondanám, hogy rossz volt, maga a mondanivaló, és a történet komoly cselekményszála miatt nem lenne fair leírni a filmet.
Ami miatt mégis teljesen pozitív élmény maradt a film, az a vége. :D Na ilyen befejezésre aztán én sem számítottam. Ötletes. =)

Főbb szerepekben:

●۪۫ Ray - Eddie Murphy (pl. Amerikába jöttem, Dr. Dolittle, Bölcsek kövére)
●۪۫ Claude - Martin Lawrence (pl. Nekem8, Bad Boys, Gagyi mami, Gagyi lovag, Állj vagy jövök)

Osztályzat: 7/10