Az operaház fantomja (2004)

Ki ne hallott volna már az Operaház Fantomjáról? Most viszont a teljes történetet megismerheti a nagyérdemű.
Klasszikus háromszereplős szerelmi történetbe csöppenünk, némi borzongással és sok-sok énekkel és zenével átszőve.
Christine Daae árván kerül egy párizsi operatársulathoz, Madam Giry védőszárnyai alatt. A lány hosszú ideig működik a társulatnál kóristaként, ám mikor az opera legfényesebb (és leghisztisebb) csillaga, Carlotta kilép egy furcsa baleset miatt, Christine veszi át a helyét - ezzel húzva ki a csávából az Operaház két új igazgatóját, és mentve meg az esti darabot a teljes bukástól. Mindenki elámul Christine csodálatos hangján, és a közönség is egyből szívébe zárja a lányt, aki azt állítja, hogy magától a Zene Angyalától vett leckéket, és ennek köszönheti sikerét. Az előadás alatt Raoul vikomt (aki az Operaház legfőbb támogatója) ráismer Christine-re, akivel gyerekkorukban legjobb barátok voltak. A két fiatal kezd egymásba szeretni - ám az Operaház rejtett színfalai mögött bujkáló Fantom sehogy sem nézi jó szemmel ezt: szerinte Christine nem lehet másé, csak az övé, hisz ő tette lehetővé, hogy a lányt megismerje a nagyközönség, és Raoul is felfedezze. Rejtélyes balesetek sora következik, és hamarosan mindenki az eltűnt szopránénekesnő nyomát kutatja...

Imádtam. Pont.
Tegnap láttam; először a könyvet olvastam el, aztán délután megnéztem ezt a musicalt. Hát, én nem tudom, hogy hogyan sikerült ilyen jól összehozniuk, de le a kalappal.
Mint sok más leányzó, aki látta már ezt a filmet, én is ezerszer inkább a Fantomot választottam volna - sebhely ide vagy oda. :) Gerald Butler elképesztőt alakít a filmben, és persze a külsejével is jócskán megdobogtatja a női nézők szívét. *.* (Egyébként ő már pl. a "300" c. filmben is játszott, ott Leonidaszt alakította. De a sármosságával nekem leginkább itt tűnt ki. :) )
Valóban igaz, hogy a könyv olvasása nem helyettesíti a filmet, és fordítva is. Így akinek már valamelyik megvolt, gyorsan pótolja a másikat is, mert nem tudja, miről marad le. o.O
A könyvben sok dolog máshogy van. Hagytak ki szereplőket is a musicalből (pl. Raoul bátyját, vagy a Perzsát), sok esetben a meglévő szereplőknek más nevet adtak (pl. az igazgatóknak), vagy más szereppel/történettel ruházták fel (pl. Madame Giry, akit a könyvben sokkal idősebbnek írtak le). A tükörszoba (könyvben: kínzókamra) olyan volt a filmben, ahogyan a könyvben elképzeltem, csak azt sajnáltam, hogy ilyen jelentéktelen szerepet tulajdonítottak neki, és a vége is teljesen máshogy volt. Mindenesetre nálam első osztályú mindkét verzió. :) Nagyon a hatása alá kerültem ennek a Fantom-legendának, biztosan nem utolsó eset volt, hogy erről olvastam/néztem valamit.
Ami leginkább vonzott a könyvhöz és a filmhez, az a fantasztikus zenéje... A Nightwish feldolgozásában imádom leginkább, de persze az eredeti is nagyot üt. o.O Nem is értem, hogyan tudták ezt ilyen jól kitalálni, különleges és hátborzongató hangulatot kölcsönöz a musicalnak, azt pedig külön imádom, hogy valamilyen verzióban, de sokszor felhangzik a film során. :)
Beágyazni nem tudom, így csak szimplán linkelem az eredeti dalt:  https://www.youtube.com/watch?v=Ej1zMxbhOO0
Anyuméknak már biztos teljesen elegük van ebből, mert tegnap óta kisebb-nagyobb megszakításokkal meg szoktam párszor hallgatni. :D De még így is örüljenek, hogy nem kornyikálok is pluszban hozzá... :P :'D
Szóval a mai posztom tanulsága: nézzétek, olvassátok, hallgassátok, mert ez JÓ!

Főszerepben:
Gerard Buttler - Fantom
Emmy Rossum - Christine
Patrick Wilson - Raoul

Osztályzat: 10/10
(mi mást is lehetne erre adni..?)