A sötét lovag (2008)

Eltelt már néhány hét a film megnézése óta. Nem igazán vagyok gyakorlott akció/thriller filmek elemezgetésében főleg, ezért is tartottam attól, hogy mit is tudnék erről írni. Nah, de próbálkozzunk. :)
Mi tagadás, voltak fenntartásaim a filmmel szemben. Ennek egyik oka, hogy Batman világát nem ismerem: Superman-nel és a többi hasonló nagy hőssel együtt kimaradtak az életemből. Szóval nekem ez volt az első találkozásom "a sötét lovaggal". A másik ok pedig, hogy azokat a filmeket, amelyek műfaja akció, ösztönösen kerülöm, valamiért nem szeretem... :S Olyan nehezen indulnak be, elég kivárni azt a részt, mikor már lehet izgulni a szereplőkért. :)
Általában a főszereplőket sikerül megkedvelnem a filmekben, most viszont Joker, ez a totál elmebeteg pszichopata lopta be magát a szívembe (egyáltalán, egészséges ez..? :D). Örülök, hogy már ha csak későn is, de sikerült megnéznem olyan filmet, amiben játszott Heath Ledger (azt is tudom, hogy nem ez volt az első és utolsó filmem tőle). Szerény véleményem szerint zseniálisan alakította ezt az őrült, és bármire képes alakot, némi humort is csempészve a dologba. :)
A főszereplőt (Batman szerepében Christian Bale) én kissé semlegesnek éreztem, egész pontosan semilyen érzelmet sem váltott ki belőlem: nem kedveltem meg, de nem is volt ellenszenves... Aaron Eckhart (Harvey szerepében) arcát meg szerintem jól megcsinálták, még ha irtózom is az ilyenektől. :D
A történetről felesleges írnom, hisz mindenki tudja - legalábbis sejtheti -, hogy a jó és a rossz küzdelméről szól - ez is... -, a kérdés csak annyi, ha melyikük marad alul...
A filmben sok olyan színész szerepel, akiket legalább hallásból ismerek, mint pl. Morgan Freeman, Gary Oldman, Maggie Gyllenhaal vagy Michael Caine, nem is beszélve a két főszereplőről. :)
Egyszer érdemes, bár elég hosszú, 152 perces; én spec. két részletben néztem, ennyi időt sajna nem tudok végigülni, akármilyen érdekes legyen a film... :-/

Főbb szereplők:
Christian Bale - Batman
Heath Ledger - Joker
Aaron Eckhart - Harvey
Morgan Freeman - Lucius Fox
Michael Caine - Alfred Pennyworth
Gary Oldman - James Gordon
Cillian Murphy - dr. Jonathan Crane 

Osztályzat: 6,5/10