A 23-as szám (2007)

Az egész téboly egy könyvvel kezdődik. Egy totális véletlen folytán kapja meg Walter Sparrow a feleségétől. Egy emberről szól (még azt sem tudni, hogy férfi-e avagy nő), akinek az életét tönkreteszi a 23-as szám. A könyv olvasása közben Walterrel is furcsa dolgok kezdenek történni; úgy érzi, hogy róla szól ez a könyv - és ami még kísértetiesebb: olyan, mintha a könyv írója megírta volna Walter jövőjét is. A férfi mindinkább eltávolodik a valóságtól, mindenben a 23-as számot keresi, eközben családja is egyre inkább szétszakad. Elindul hát felkutatni a könyv íróját, vagy bárkit, aki tudhat a könyv keletkezésének körülményeiről. Sietnie kell, mert a könyv utolsó fejezete egy gyilkosság leírását tartalmazza, és nem tudni, mi lesz a folytatás...
Furcsa volt Jim Carrey-t ilyen komoly szerepben látni, elvégre tőle már azt szokta meg az ember, hogy örökösen bohóckodik. De szerintem ez a vonal is jól áll neki, egyáltalán nem idegen tőle.
Nos, hát a film... Szerintem ez tipikusan az a film, ami vagy tetszik valakinek, vagy nem. Köztes állapot nincs. Mert van, aki szereti a kicsit elvont dolgokat, és van, aki nem. Nekem pl. nagyon tetszett, de hallottam már ellentétes véleményt is bőven.
Fordulatos, izgalmas, váratlan, bár néhol tényleg kissé zavaros és érthetetlen, de talán pont ez adja a dolog pikantériáját. :) És engem az sem zavart különösebben, hogy ki sem derül: miért pont a 23-as?

Főbb szereplők:
Jim Carrey - Walter Sparrow
Logan Lerman - Robin Sparrow

Osztályzat: 8,5/10