Tini nindzsa teknőcök (2014)

tini_nindzsa_teknocok_2014.jpg"Sötétség borítja be New York City-t, amint Zúzó és a gonosz Fürgeláb Klán vasmarkába fog mindenkit a rendőrségtől a politikusokig. A jövő kilátástalan, amíg négy számkivetett fivér váratlanul elő nem jön a csatornából. Ők lesznek a Tini Nindzsa Teknőcök. A Teknőcöknek össze kell dolgozniuk a rettenthetetlen riporternővel, Aprillel (Megan Fox) és poéngyáros operatőrével, Vernon Fenwickkel (Will Arnett), hogy megmentsék a várost, és leleplezzék Zúzó ördögi tervét." (port.hu)
Sosem voltam egy "tini nindzsa teknőcök"-fan (bár nyilván az én gyerekkoromhoz is hozzátartozott ez a mese-sorozat, még ha nem is nagyon néztem), igazából ezt a filmet is csak párom unszolására néztem meg. Egyébként meg nem bánom. :)
A filmben valahogy sokkal szerethetőbbek a teknőcök, bár Leonardo az, akinek a karakterét kidolgozatlannak éreztem mindvégig: itt van ugye a sárga álarcos mókamester "DJ" Michelangelo (akinek a poénjain kinyúltam... :D ő volt a kedvenc teknőcöm a filmből), a lila maszkos Donatello egy informatikai/elektronikai zseni, a piros kendős Raffaello pedig az erőt képviseli a csapatban. A kék álarcba bújt Leonardo meg igazából csak úgy van, szerintem benne mindegyik "képességből" van egy kevés, de hiányoltam az önálló, senki máséval össze nem téveszthető, egyedi karakterét.
Az egyik legizgalmasabb jelenet mindenképpen a film elején volt, mikor a teknőcöket Zúzó elfogja a vérükben található mutagén miatt, és padlóra küldi Szecska mestert (aki egyébként egy patkány, de mivel ő nevelte fel a teknőcöket, és ő tanította meg őket a ninjutzu harcművészetre, így apjuknak tekintik). Kedvenc jelenet volt még, mikor April és Vern a laborba mennek a fogságba esett teknőcök kiszabadítására. A liftes/zenélős jeleneten besírtam... :'D Raffaello vallomása a végén pedig nagyon aranyos volt. ^^
Röviden: abszolút szerethető film, még akkor is, ha igazából semmi extra, és jó néhány jelenet vége eléggé kiszámítható és sablonos is volt. :) Egyszer nézhető kategóriás, a jobbik fajtából.
A színészekről még pár szót szólva: April főnökét a tévécsatornánál Whoopi Goldberg játszotta, ami számomra egyébként meglepő volt, valahogy rá pont nem számítottam volna egy ilyen kaliberű filmben. :) April apjának barátját/munkatársát alakító William Fichtner pedig sok produkcióból ismerős lehet, többek között pl. A szökés c. sorozatból, ahol Mahone nyomozót játszotta.

Érdekességként a film végén felhangzó dal (nekem nagyon megtetszett):

 Juicy J, Wiz Khalifa, Ty Dolla $ign - Shell Shocked ft. Kill The Noise & Madsonik

 

Magyar nyelvű előzetes:

 

Főszerepben:
Michelangelo
Donatello
Raffaello
Leonardo
Szecska mester
Megan Fox - April O'Neil
Will Arnett - Vern
William Fichtner - Eric Sachs (April apjának munkatársa)

Eredeti cím: Teenage Mutant Ninja Turtles
Játékidő: 102 perc
Port.hu: 10/6.2 (76)
IMDb: 10/6.1 (93 610)

Osztályzat: 10/8