Harry Potter és a Félvér Herceg (6.) (2008)

Ismét megsirathattunk egy szereplőt a történetben. Már Sirius halála után is sokan úgy vélekedtek, hogy szemétség Rowlingtól, hogy kiírta a könyvből, most meg, hogy egy oszlopos szereplőt távolított el, még jogosabb a felháborodás (persze a hetedik részből minden kiderül, sok mindenen én is nagyon meglepődtem akkor).

Úgy érzem, ez a film jóval alulmaradt a könyvnél. Nem szeretném túlragozni: ha kíváncsi valaki a történetre, olvassa inkább a könyvet, az sokkal bővebben írja le az eseményeket, de ugyebár nem is várhatjuk el, hogy egy kb. 2 órás film visszaadjon egy tömör, 619 oldalas könyvet (igen, én is olvastam, sőt, a hetedik részt is). Örülök, hogy előbb olvastam a könyvet, és utána néztem a filmet, csak annyiból volt rossz, hogy folyton a könyvhöz hasonlítgattam a filmet. Talán túl sokat vártam, és az elvárásaimhoz képest keveset kaptam. Nem tudom, de nekem ez csak ennyire tetszett. És Daniel Radcliffe már tényleg kezd kiöregedni Harry szerepéből... :S

Főszerepben:

Daniel Radcliffe - Harry Potter
Emma Watson - Hermione Granger
Rupert Grint - Ron Weasley
Alan Rickman - Piton professzor
Maggie Smith - McGalagony professzor
Tom Felton - Draco Malfoy
Helena Bonham Carter - Bellatrix Lestrange 

Eredeti cím: Harry Potter and the Half-Blood Prince
Játékidő: 154 perc

Osztályzat: 8/10