A padlás

Élnék a lehetőséggel, hogy most egy musicalt ajánljak nektek. Ez nem más, mint:

A padlás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minden idők talán legtöbbet emlegetett, egyik leghíresebb musicalje. 1988. január 27-én mutatták be először a Vígszínházban. Azóta már többen is eljátszották, mégis minden egyes alkalommal veretlen sikert arat.

 

Szereposztás (Vígszínház)
Én is ezzel a színészgárdával láttam; a fenti képen is ők láthatóak.

Rádi (Rádiós):                Kaszás Attila
Süni:                            Igó Éva
Barrabás/Révész:            Hegedűs D. Géza
Lámpás (Törpe):             Rudolf Péter           
Kölyök:                         Pápai Erika
Herceg:                        Méhes László
Meglökő (hóhér):            Rácz Géza
Mamóka:                       Tábori Nóra
Témüller:                       Balázs Péter
Detektív:                       Vallai Péter
Üteg:                            Seress Zoltán
Robinson (a gép):            Sipos András
 

A történetről:
Négy szellem (Lámpás, Kölyök, Herceg, Meglökő) bolyong évszázadok óta, hogy megtalálják Révészt, aki lévén eljuthatnak majd az álmok és emlékek csillagára. Egy padlásra érkeznek, remélvén, hogy ez az a hely, ahol majd rátalálnak Révészre. Ezeket a szellemeket csak a jó, tiszta lelkű emberek láthatják. Ezek közé tartozik Rádi, anyukája: Mamóka (övék a padlás, ahová a szellemek érkeznek) és Süni is (ő Rádiék szomszédja, és reménytelenül szerelmes Rádiósba). Sok kalandon át fáradozik Rádi, hogy megtalálja a szellemeknek Révészt. Eközben még a nyomozókkal is meggyűlik a bajuk, mert időközben egy "átszellemült" bűnözőt is bújtatni kényszerülnek. :)

Tovább már nem is mondanám. :) Én őszintén és pozitívan csalódtam ebben a musicalben. Életemben eddig nem sok ilyen típusú darabot láttam, amit eléggé sajnálok is, de majd igyekszem pótolni. Bár nem színházban, de tévében, vagy valamilyen egyéb úton szeretném behozni a lemaradást. :) A padlás pedig egyáltalán nem vette el a kedvemet, sőt, inkább mégjobban meghozta. ^^ Pedig én aztán egyáltalán nem nevezném magam valami nagy musical-alkatnak. :)

Kaszás Attiláért már az én szívem is vérzik. :( Eddig is sajnálkoztam, hogy ismét egy "mindenki kedvence" távozott az élők soraiból, és mint embert, természetesen sajnáltam. Színészként most volt először szerencsém hozzá - még ha csak felvételen is. De azért örülök, hogy így is megismerhettem. :( Tényleg fantasztikus színész volt, a színpadon beleadott apait-anyait, ez teljes mértékben érződik az egész darab folyamán. És mint ahogy már fent is említettem, hiszem és tudom, hogy sokak kedvence volt. Ez a taps- és füttycunamiból is tisztán hallatszik, ami az előadást követte. Nekem pedig személy szerint ő volt a legszimpatikusabb a darabban.
Annak nagyon örültem, hogy Rudolf Péter is szerepelt benne, ő is nagyon szimpatikus, és persze tehetséges is. :) Elég meggyőzően alakítja Lámpást, a nyolcadik törpét, akit a hét törpe (a Hófehérke és a hét törpe című meséből) magárahagyott. :D

A zenékről is ejtenék néhány szót, illetve videót. :) Kezdésként pl. ezt: (Kaszás Attila és Igó Éva előadása - azaz: Rádiós és Süni :))

 

És ezt ki ismeri? :) A klasszikus Szilvásgombóc-dal. ^^ Ez még nekem is iszonyat ismerős volt, de hogy honnan, azt nem tudom, mivel most láttam a musicalt először. :D

Én ennél a Fényév távolság c. dalnál meg egyenesen elsírtam magam... Ahogy arról beszél Rádiós (Kaszás Attila), hogy ő még nem akar meghalni, mert neki itt még rengeteg dolga van... Nem bírtam tovább... :( Minden egyes alkalommal megborzongok ettől a daltól. Szerintem ezt a dalt igazán csak az tudja megérteni/igazán értékelni, aki látta a musicalt, vagy látta már Kaszást játszani. Persze, tény és való, hogy anélkül is nagyon megható, de ez ad egyfajta plusz töltetet a dalnak. Gyönyörű. Nem találok szavakat...

 

Most pedig végezetül még egy videót szeretnék belinkelni. Nekem ez a videó is óriási élményt nyújtott. Ahogy megcsinálták az égbolt/bolygók változásait... Misztikus az egész, és emellett nagyon szép is. És persze kiváló énekesekkel van megfűszerezve (még akkor is, ha Kaszás Attila eredetileg nem énekes volt, hanem színész...). Hang kérdésében inkább nem nyitnék vitát. Abban senki sem vitatkozhat, hogy Kaszás milyen nagy átéléssel adta elő a dalt. Így már biztosan senki nem fogja, ez tény és való. Viszont Tabáni Istvánt se kéne lehúzni, meg pl. folyton folyvást cikizni, amiért úgy jött össze, hogy elsírta magát a dal végén a Csillag Születikben. Felvállalta az érzelmeit, ez most így sikerült... és akkor mi van? Azt hiszem, én sem bírtam volna végigénekelni. Mindenesetre bátor volt, hogy ezt a dalt választotta (abban igazat adok, hogy talán túlvállalta kicsit magát... de mindenki hozhat nem épp megfelelő döntéseket...). Más mert volna így kiállni ország-világ szeme elé ezzel a dallal... Azt igazán megnéztem volna... okostojások... -.-" Istvánnak nagyon jó hangja van, és igazán tehetséges. Nem értem azokat, akik azt állítják, hogy ez nincs így (youtube-on is folyton ilyenekbe botlok... De szerintem ők sem őszinték magukkal sem...Vagy nincs fülük... Vagy simán csak irigyek... Vagy megrögzött, vakbuzgó Kaszás-fanok, akik semmit sem hajlandóak jónak nyilvánítani, csak és kizárólag azt, amit Kaszás csinált... ).

Egyszóval hasonlítgatni semmi értelme. Mindhármukat másért szeretik/szeretjük. És ez így is van jól.

 

Osztályzat: 10/10