Underworld (2003)

Hosszú évszázadok során két faj fejlődött ki: a kifinomult, arisztokratikus vámpírok, és a vérengző, vad lycanok - más szóval vérfarkasok, farkasemberek. Örökös harcban állnak egymással, és mindkét faj célja, hogy a másikat teljesen eltörölje a Föld színéről. Az emberek persze mit sem sejtenek az egészből, eme fajok létezése csupán rémmese a számukra. Az egyik embernek (Michael Corvinnak) azonban van "szerencsétlensége" megismerni közelebbről is ezeket a lényeket: a lycanok valamilyen különös okból kifolyólag rá fenik a fogukat. Ám egy harcias vámpírlány, Selene nem könnyíti meg a lycanok dolgát: még saját fajával is szembeszáll Michael védelmében, és a lány számára eddig ismeretlen kötődés alakul ki közötte és az "emberfajzat" között. Hamarosan pedig sorsdöntő titkokra is fény derül...
Évek óta szerettem volna már megnézni. Egyik barátnőm nézte ezt a párjával, akkor kaptam kedvet én is hozzá. :) Most pedig végre sikerült beszereznem és megnézni. Igazából nem is csalódtam: izgalmas, érdekes, pont olyan, amilyenre számítottam. :)
Engem igazából meglepett, hogy a filmben többször is előfordulnak magyar szereplők, illetve magyar táblák pl. az utcákon. Persze, arról már hallottam, hogy Görög Zita szerepelt benne (hozzáteszem: nem valami nagy szerepe volt, Ameliát játszotta kb. 2 percig :D). Azért jó érzés, hogy kis hazánk is szerepet játszott eme sikerfilm létrejöttében. :) Zita mellett viszont még feltűnik kis időre Dammak Jázmin szépségkirálynő is (Viktor lányát játszotta), egyből felismertem. :)
Szerintem a maga nemében nagyon jó kis film ez.

Főszerepben:
Kate Beckinsale - Selene
Scott Speedman - Michael Corvin
Wentworth Miller - dr. Adam Lockwood
Görög Zita - Amelia
Bill Nighy - Viktor
Michael Sheen - Lucian

Búcsúzóul egy trailer-szerű vágott videó. :)

Evanescence ft. Paul McCoy - Bring me to life 

Osztályzat: 8/10