Sakáltanya (2000)

sakáltanya dvd.jpgViolet kitörni készül a kisváros szürkeségéből, hogy szerencsét próbáljon New Yorkban, mint dalszerző: legnagyobb álma, hogy más előadók énekeljék az ő dalait. Bár apja nem szívesen támogatja lányát ebben a vállalkozásban (hisz korábban a lány édesanyjának sem sikerült valóra váltania az álmait a nagyvárosban, ő pedig félti lányát egy hasonló csalódástól), Violet mégis beköltözik egy lerobbant, rumlis lakásba, és felkeresi az összes céget a demójával, ám mindenhol visszautasítják: sokan próbálnak betörni a zeneiparba, ám ennyi előadóra, dalszerzőre nincs szükség. Violet lassacskán kezdi feladni, és mivel valamiből élni kell, így elkezd munkát keresni. Egy véletlen találkozás vezeti el a Sakáltanyába, az egyik legmenőbb helyi bárba, ahol kap egy esélyt, hogy az éppen távozó Sakál helyére kerüljön. A lány egyáltalán nincs hozzászokva a bárban uralkodó szokásokhoz és munkakörülményekhez, így egyre inkább úgy tűnik, Sakálként nem fog beválni... Időközben gyengéd szálak kezdik fűzni Kevinhez is, akivel akkor kezdődik az ismeretsége, amikor naivan odaadja az egyik példányt a demójából, mert elhitetik vele, hogy ő egy menő zenei vezető - közben pedig csak egy konyhai dolgozó egy étteremben... Violet kénytelen megküzdeni a rá váró nehézségekkel a munkahelyén és a magánéletében is, emellett pedig nem adja fel a reményt, hogy egyszer a saját dalait hallja majd a rádióban hírességek - vagy esetleg saját maga? - előadásában...
Számtalanszor láttam már (mondjuk tagadhatatlan, hogy régebben jobban tetszett vlmiért...), és valahogy mindig is kicsit magamat láttam Violetben. :) Most meg, hogy korban is közel állunk egymáshoz, pláne. Én is munkakeresés előtt állok, és bár szeretek énekelni és zenélni, mégis hasonlóan nehezemre esne kiállni ezzel mások elé (bár én dalszerzőként nem válnék be, az is tuti :D). Meg úgy igazából szinte mindenben hasonlítunk Violettel: én sem szoktam piálni, szerintem is gusztustalan hozzányúlni a nyers halhoz... :D Meg még tudnám sorolni. Személyiségileg tényleg olyan, mintha rólam mintázták volna (bár én azért ennyire talán nem vagyok naiv, mint ő: az a Kevines-lakásos-nőcis jelenet nekem pl. egyből leesett, hogy miről van ott szó).
A Kevin szerepére kiválasztott Adam Garcia telitalálat (és azt hiszem, ezt nem is kell tovább részleteznem). :D
Hogy még a szereplőknél maradjunk: szerepet kapott a filmben Tyra Banks is. A csapatból éppen távozó Sakált, Zoét alakítja. Aztán nekem ismerős volt még Violet "otthoni" barátnője, Gloria is, akit Melanie Lynskey alakít, akit pl. láthattunk már a "Két pasi meg egy kicsi" c. sorozatban, valamint a "Mindenütt nő" c. filmben is (ott a főszereplő egyik régi ismerősét, Lurlynn-t formálta meg a színésznő).
Műfaji besorolást nem igazán tudok adni a filmnek, mert ez se nem vígjáték, se nem romantikus... :/ Úgyhogy marad a "zenés film" megnevezés.
A zenék is jók, Pipernek aranyos hangja van (és szerintem sokkal jobb, mint LeAnn Rimes-nak, szóval hülyeség volt a "Can't fight the Moonlight"-ban összehasonlítani a hangjukat... Még ha ezzel azt a benyomást is akarták kelteni a film végén, hogy Violet írta LeAnn-nek a dalt).
Amiről pedig mindig ez a film jut az eszembe:

(One way or another)

Főbb szerepekben:

Piper Perabo - Violet
Adam Garcia - Kevin

Osztályzat: 7/10