A titkok könyvtára 2. - Salamon király rejtélye (2006)

Azt nem nagyon értem, hogy miért szerepel ez a film kétféle alcímmel is... :S (Az egyik ez, a másik pedig "A visszatérés Salamon király kincséhez"...). Mindenesetre az összes borítón így találom az alcímet, ezért én is így használom.
Ebben a részben Flynn már egész otthonosan mozog a hétköznapinak semmiképp sem nevezhető könyvtárban, és küldetések sorát teljesíti több-kevesebb sikerrel. Most egy értékes térképet lopnak el, amely elvezet Salamon kincsesbányáihoz, és amit Flynn-nek vissza kell szereznie mielőbb. Útközben segítője is akad: egy Sába királynő-mániás, Emily Davenport nevű hölgy, aki kénytelen-kelletlen csatlakozik a hibbant, de zseni ereklyegyűjtőhöz. Felbukkan Flynn apjának régi barátja, sok titokra fény derül, többek között arra is, hogy a Salamon király kincseihez vezető kulcs mindvégig Flynn kezében volt...
Kicsit csalódtam. Egyrészt az Emilyt megformázó színésznő nekem hihetetlenül ellenszenves volt. Másrészt pedig jobbra számítottam az első rész után... :S Ez nekem már valahogy nagyon elvont volt... Ebben már olyan szintű kitalált dolgok történnek, amit én mondjuk nem szeretek egy ilyen típusú filmben viszontlátni... :S Mert pl. a Harry Pottereknél nem lepődik meg az ember, mert az tele van kitalált dolgokkal, de ettől a filmtől én nem ezt vártam. Az pedig még plusszban idegesített, hogy nem tudtam meg, hogy mi történt Flynn és Nicole között, akivel az első részben összejöttek... Ezt nagyon utálom, mikor valakivel együtt van a főszereplő az egyik részben, a másikban meg már egy másikkal jön össze, de az előzőről meg egy szó sem esik... :S Mintha be akarnák csapni a nézőt.
Hát, sajnálom... :(

Főszerepben:
Noah Wyle - Flynn
Gabrielle Anwar - Emily
Bob Newhart - Judson

Osztályzat: 6/10