Táncoló talpak (2006)

táncoló talpak.jpg"A császárping-vinek között egy senki vagy, ha nem tudsz énekelni. A kis Topi, befolyásos és nagyra tartott szülei bánatára, nem tud énekelni, így esélye sincs a boldog szerelemre. Ellenben még egy ilyen táncost, mint ő, nem hord a jég a hátán, ezért úgy határoz, boldogul, amivel tud, és neki vág az Antarktisznak. Hamarosan találkozik egy csapat másfajta pingvinnel, köztük Ramónnal, akit lenyűgöznek a kis pingvin tánclépései, és meghívják, hogy tartson velük. Új barátaival olyan kalandokba keveredik, amilyet a császárpingvinek még elképzelni sem tudnak." (port.hu)
Tegnap végre hozzám is eljutott ez az animációs film. Igazából gőzöm sincs, hogy miért vártam vele közel 10 évet, de sajnos azt kell mondjam, ha nem néztem volna meg, akkor se maradtam volna le semmiről... :/
A kicsi pingvinek nagyon cukik voltak benne, a pingvineket pedig nagyon bírtam, akikkel Topi a fókás incidens után találkozik (Ramon és társai...:D).
Kedvenc szereplők: Topi; Ramon, Lombardo, Raul Nestor, Rinaldo (azaz az öt "másfajta" pingvin)
Akit nem kedveltem: Gloria, a császárpingvin-"bölcsek"

"- Én nem ismerek idegent. Egyszer bemutattak egynek, de az már nem idegen."
(Ramon)

Kedvenc jelenet: az "amigók" összes jelenete... :D Részemről ez volt szinte az egyedüli pontja a filmnek, amit tényleg élveztem.
Ami nem tetszett: miért akar ez a film mindenről szólni? Először is ott van Topi "mássága", hogy ő táncolni tud, és nem énekelni, ahogyan a többi pingvin (na már ez is elég nagy baromság, de mindegy...). Aztán a Topi+Gloria szál. Aztán találkozik Topi ezzel az öt másik pingvinnel (ami amúgy jó is, mert igazából ők dobják fel az egész animációs filmet), és a fajuk mindentudójával, Luklásszal. Így bekapcsolódik idővel Luklász is a cselekménybe (mikor fojtogatni kezdi a "talizmánja"). Ez is eléggé felesleges. Amikor viszont a császárpingvinek bölcsei Topit kezdik megvádolni az éhínségért, teljesen ésszerűtlen módon, akkor úgy kicsit betelt a pohár... Oké, hogy mese, meg gyerekeknek, meg hűdejó, de nem értem, hogy mi köze Topi táncolásának ahhoz, hogy nincsenek halak, vagy ez most hogy jött ide... Azért ne akarjanak már mindenbe belemagyarázni mindent, még akkor se, ha ezzel a bölcsek maradiságát akarták szemléltetni.... Aztán még ott van az is, hogy Topi meg akarja találni az "idegeneket", hogy megmondja nekik, hogy kérik vissza a halaikat, máskülönben éhen halnak... ....És most ettől hasra kéne esni, hogy húúú mekkora nagy igazságot mondtak, és micsoda üzenet...? -.-
Jobban örültem volna 1 normális cselekményszálnak, mert így olyan, mintha még maga az alkotó se tudta volna, hogy mit is akar hát mondani ezzel a filmmel...
Arról nem is beszélve, hogy mivel ez az "éneklőspingvin" marhaság alapból nem tetszett, így az énekbetéteket sem szerettem a filmben...

"- Mit csinál ez?
- Attól tartok, énekel.
- Nem-nem! Az ének az nem ilyen!
- Hallottam egyszer egy állatot így csinálni, de az már döglött volt..."
(az adélie pingvinek eszmefuttatása, miközben Topi énekelni próbál.. :D)

Érdekesség:
- A film eredeti szinkronhangjai között van Elijah Wood, Nicole Kidman, Hugh Jackman, Brittany Murphy és a két napja elhunyt Robin Williams. 
- Számomra egyébként az egyedüli dal, ami tényleg tetszett (bár annak is inkább csak az eleje...), az a Boogie Wonderland feldolgozásuk, amit Brittany Murphy ad elő (aki sajnos azóta már szintén nem él: ő 2009-ben távozott az élők sorából. Akkor hirtelen szívmegállást állapítottak meg nála, ma viszont már gyilkosságról is beszélnek...).
- A Táncoló Talpak több díjat is bezsebelt: többek között a legjobb animációs filmnek járó Oscar-díjat, valamint a legjobb betétdal kategóriában Golden Globe-győztes is lett.

Én viszont ennek ellenére is kitartok a véleményem mellett: számomra semmi újat nem tudott nyújtani, üzenet ide vagy oda...

Osztályzat: 10/5