Ne légy barom, míg iszod a dzsúszod a gettóban (1996)

Kissé értelmetlen volt nekem, és érthetetlen is... Addig oké, hogy Hamutartó úgy érzi, eleget időzött már anyjánál, így hát meglátogatja apját, aki még nála is fiatalabb (persze, akkor hihető, hogy ő az apja... lol :D). Aztán meg elkezd bandázni haverjaival: a fegyvermániás Lődöggel, az okoskodó Dumával és Vadlábbal; zűrökbe keverednek, plusz Hamutartó nyakára rászakad a felelősség is... és ennyi. Elcsépelt poénok halmaza. Hiányoltam belőle az eredetiséget. És sokszor kiszámítható is volt (pl. a "lelövéseket" mindet kitaláltam egytől egyig, hogy most az fog következi... :D).
Tényleg voltak benne egész jó poénok (helyenként), mint pl. mikor a gettóban az asszonyság siratja a lelőtt fiát, holott az nem is az ő fia volt... :D Vagy mikor Hamutartó bemegy Lődöggel a kínaiak boltjába, és a boltosok inkább rájuk figyelnek, mert "ezek niggerek, tuti lopni jöttek", ahelyett, hogy az igazi tolvajjal foglalkoznának, aki nem mellesleg fehér, és aki még a szemüket is kilopná a helyéről, annyira feltűnően csinálja (ez jó nagy fricska az előítélettel rendelkezőknek). Vagy mikor Vadláb azon kesereg egy baleset után, hogy az orvos azt mondta, hogy többé nem tud lábraállni, holott már azelőtt is évek óta tolószékes volt... :D Nah ezekből kellett volna még több, és akkor jobb is lehetett volna.
Azért kíváncsiságból valószínűleg a többi részét is meg fogom nézni, szóval teljesen még nem adtam fel. :) Csak azt hittem több értékelhető poént találok benne a Wayans bratyók "Feketék fehéren"-ben nyújtott fergeteges alakítása után. Itt meg ami a legjobban idegesített az Marlon (Lődög) arcjátéka volt... Szerintem "enyhén" túlzásba vitte, nekem nem volt humoros. Oké, hogy hozzátartozik a karakteréhez, de akkor is... :S A haját jobban bírtam (cumitól kezdve, antennán át, drogos zacsin keresztül minden ráaggatva). :D

Főszereplők:
Shawn Wayans - Hamutartó
Marlon Wayans - Lődög

Osztályzat: 4,5/10