Szelíd motorosok (1969)

Egy kifogástalanul sikerült drogügylet után Billy és Wyatt nekivág az előttük álló országútnak motorjaikkal. Céltalanul száguldoznak az utakon, és ha valahová be is térnek, a két hippit sehol sem fogadják el, szóbeli bántást és fizikai verést egyaránt el kell szenvedniük milyenségük miatt. Útjuk során felvesznek egy szintén hippi pasast, aki aztán elviszi őket táborhelyükre, ahol a két idegen akár otthonra is találhatna, mégis továbbindulnak. Egy félreértés miatt börtönbe is kerülnek, ahol találkoznak a lecsúszott, alkoholista ügyvéddel, George-dzsal, akinek a közbenjárására mindhármukat kiengedik. Ezek után George is a két utazóval tart, hogy együtt élvezzék az életet, a száguldást...
Kultdarabnak mondják ezt a filmet, mégsem értem igazán, hogy miért... :S Egyetlen mélyebb tartalmat látok benne, az el nem fogadottságot, és az ezzel járó szenvedést. A temetőben játszódó dolog is annyira össze-visszaság, egy drogos értelmetlen képzelgései... :S
Nagyon sajnálom, lehet érte kövezni, de nekem egyszerűen ez nem tetszett. Párom miatt szereztem be, mivel ő imád motorozni, és ezért gondoltam, hogy nézzük meg, mivel ez olyan alap filmnek számít motoros körökben is. De ez neki sem tetszett... :S
Egyedül a vége volt az, amire azt mondtam, hogy "Hűűű!", mert ilyen befejezésre nem nagyon számítottam... Egyébként meg igen, mindent bele lehetne magyarázni ebbe a filmbe, hogy ez azért történik, mert...., de semmi értelme, mi nem is úgy néztük, hogy mélyebb tartalmat keressünk benne... Első ránézésre pocsék, másodikra is, aki meg akar, nyugodtan kutakodhat tartalom után, én inkább nem teszem. Ennyi elég volt ebből.
Ismertebb szereplők:
Wyatt - Peter Fonda (pl. Vihar, Vissza a múltba, A szellemlovas)
Billy - Dennis Hopper (pl. Féktelenül, A bűn városa, Holtak földje)
George - Jack Nicholson (pl. Ki nevel a végén, A bakancslista, Ragyogás, Száll a kakukk a fészkére)

Osztályzat: 2/10