Amerikai pite 1. (1999)

amerikai pite 1 american pie.jpgHa már blogoltam a legújabb részről, és most úgyis nagyon felkapott lett újra a sorozat, hát kezdjük a legelején... :) Fogtam magam, és megnéztem ismét...
A középiskolás évek senkinek sem telnek kisebb-nagyobb zökkenők nélkül. Négy főhősünk (Jim, Kevin, Finch és Oz) számára például a legnagyobb problémát a gimiben az jelenti, hogy még szüzek, így Kevin vezényletével fogadalmat tesznek, hogy még a suli vége előtt becserkésznek 1-1 lányt, és szakítanak a szüzességükkel. A terv hibátlan, a megvalósítással viszont gondok vannak... Kevin és barátnője, Vicky nehezen tud szintet ugrani: a lányt visszatartja a félelem az első alkalomtól, Kevin pedig retteg a "szeretlek"-szótól. Jim fantáziájának tárgya Nadia, a csinos cserediák, ám mikor kezdenek egyenesbe jönni a dolgok, Jim elszúrja, és egy nimfomániás zenetáboros csaj mellett köt ki... Oz friss hús reményében beáll az iskolai énekkarba, ahol egyből szemet vet Heather-re; a gond már csak az, hogy a srác nehezen tudja összeegyeztetni a lacrosse-os sportkarrierjét zenei pályafutásával... Finch pedig az örök vesztes: próbálja magát jó színben feltüntetni a suli nőtársadalma előtt, és bár egy sajnálatos "baleset" révén a jó hírnevéről szövögetett álma meghiúsítani látszik, aki a végén a legnagyobb fogás mégis az övé lesz.... A történetből nem maradhat ki az elvetemült bulihuligán rosszfiú sem, a "bránermájszter" Steve Stiefler, aki szíves-örömest gondoskodik róla, hogy semmi se menjen úgy, ahogy azt társai eltervezték...
Kamaszkorom egyik kedvenc filmje ez, és ezzel biztosan nem vagyok egyedül. :) Szerettem, mert agyament vígjáték, szerettem, mert csupa szerethető figurával van tele (kivéve Vicky-t... -.- egyáltalán nem volt hiteles a szerepre, szerintem senki nem hihette el róla komolyabban, hogy még szűz... és amúgy is: úgy idegesített ez a csaj, ahogy van... -.-), és szerettem, mert akkoriban jóformán még tilos volt nekem ezt nézni... :'D
Örök favorit marad. :))

Főbb szereplők:

Jason Biggs - Jim
Alyson Hannigan - Michelle
Chris Klein - Oz (Chris)
Mena Suvari - Heather
Thomas Ian Nicholas - Kevin (Kev)
Tara Reid - Vicky
Eddie Kay Thomas - Paul Finch
Seann William Scott - Stiefler
Eugene Levy - Jim papája

Osztályzat: 10/10