Halálos iramban (2001)

halálos iramban dvd.jpgLos Angeles utcáin időről időre illegális autóversenyek zajlanak. Ennek egyik vezér- egyénisége és szinte örökös győztese Dominic (Dom). Brian ügynök azt a feladatot kapja, hogy segítsen rács mögé juttatni a rejtélyes kamion- fosztogatókat. A nyomok egyértelműen Dominichoz vezetnek, hisz az a fajta bravúros vezetési stílus és autós felszereltség, amivel a rablók rendelkeznek, abszolút rá és haverjaira illik. Brian tehát minden tőle telhetőt megtesz, hogy Dom bizalmába férkőzzön, a próbálkozás pedig meghozza a várt sikert: egy illegális verseny után Brian megmenti Dom-ot a zsaruktól (míg Dom-ot a haverjai cserben hagyják), rá nem jellemző módon Dominic szinte vakon kezd bízni Brian-ben. A helyzetet bonyolítja, hogy eközben Brian és Dom húga, Mia egyre közelebb kerül egymáshoz, a következő szállítmány pedig vészesen közeledik, így Brian-nek egyre kevesebb ideje marad, hogy lerántsa a leplet a bűnözőkről, még mielőtt újra akcióba lendülnének...
Nem először láttam már a filmet, de most is úgy néztem, és úgy izgultam végig az egészet, mintha először látnám. :) Pedig egyébként az autókat nem szeretem különösképpen, a sebességet sem, és hiába van jogsim lassan már 5 éve, vezetni sem szeretek, nem is szoktam; kizárólag utasként szeretek autóba ülni - és mégis tetszett a film, nem is kicsit. :))
Ha jól rémlik, 3 részt láttam a "sorozatból" (ami ma már 6 részesre bővült, és elvileg jövőre érkezik a 7.film is), de eddig ez a legeslegjobb film ezek közül. Mindenesetre biztosan végig fogom nézni az összeset, szóval azért ezt még meglátjuk, hogy később változik-e a véleményem. :)
Először is, amit mindenképpen meg kell említenem: a szinkron egyszerűen csapnivaló. Na jó, nem mindenkié, de a legtöbb szereplőé nagyon gagyi... Visít róluk, hogy nem szinkronszínésznek valók a delikvensek...
Nos, hát, színészek terén: Vin Dieselt ugye szeretjük. Na ő kifejezetten az a pasi, aki bármit csinál, nem tudom nemszeretni (és nem csak azért, mert jó pasi, ami azért tagadhatatlan - és ebben biztosan sok nőtársam egyetért velem... :D viszont a kétajtós szekrény típusú fickók nem igazán a zsánerem...). 
A Vince-t (Dom egyik haverja, aki utálja Briant, mert ő is bele van zúgva Miába) alakító Matt Schulze első látásra ismerős volt a Vasból, a Lance-t (az egyik "rosszfiút" játssza a filmben, akiknek Dom tartozik) megformáló Reggie Lee-t is egyből kiszúrtam, ő ugyanis pl. "A szökésben" is szerepelt. 
Aztán itt van Michelle Rodriguez, akit bizonyára sok ezren irigyelnek, amiért Vin barátnőjét alakítja a filmben - egyébként meg én őt pl. a Lostból ismerem, és valamiért egyszerűen nem szimpi a csaj. A Lostban is egy keménykedős, "ki, ha én nem?" nőcit alakít, már ott sem bírtam, de szerintem alapból a színésznővel van bajom... :/ (ja, meg hát A kaptárban is szerepelt, azért ezt se felejtsük el).
A zenék is jók, mint pl. rögtön a film elején ez (egyből rá is kerestem, nálam bejövős):

Főbb szerepekben:

Paul Walker - Brian
Vin Diesel - Dominic (Dom)
Michelle Rodriguez - Letty (Dom barátnője)
Matt Schulze - Vince

Osztályzat: 8,5/10