Harry Potter és a Titkok Kamrája (2002)

harry potter és a titkok kamrája.jpgFélreértés ne essék: nem most láttam először, de nem is utoljára. :) Bejegyzésem apropója, hogy pár napja értem a könyv végére (újra... kb. háromszor olvastam már ezt a könyvet is), és gondoltam, míg még friss a könyvélmény, gyorsan újranézem a filmet is. Azt kell mondjam: méltó film készült a könyvből. Anno még videón is megvolt ez a rész (és az első is), nagyon sokszor láttuk családilag akkor is.
A film főszereplője Harry Potter, a varázsvilág híres "kis túlélője", aki túl van első roxforti évén, és most kénytelen ismét a mugli nagynénje családjánál senyvedni a nyári szünet ideje alatt. Úgy tűnik, barátai is elfelejtkeztek róla: egyetlen levél sem érkezik tőlük hetek óta, Harry egyedüli társasága pedig a bezártságban Hedvig, a hóbagoly. Ám a szünet vége felé egy ismeretlen vendég is felbukkan Harry szobájában: Dobby, a házimanó, aki kérleli Harryt, hogy eszébe se jusson visszamenni Roxfortba, mert szörnyű dolgok fognak ott történni. Harry azonban ezzel mit sem törődve, - a Weasley-fiúk által kieszelt szöktetést és a Roxfort Expresszről való lekésést követően - Ronnal karöltve egy elvarázsolt autóval érkeznek meg az iskolába. A nehéz kezdést szintén nehéz folytatás követi: az iskolában egy titokzatos szörnyeteg szedi áldozatait a diákok soraiból, és kővé dermeszti őket. Mivel csak a mugli származású diákokra veti ki hálóját a szörny, ezért a tanárok okkal kezdik feltételezni, hogy az iskola egyik alapítójának, Mardekár Malazárnak a leszármazottja az iskolában van, a Titkok Kamráját pedig újra kinyitották... Elkezdődik a hajsza: Harry és barátai mindent bevetnek, hogy kiderítsék, ki áll a támadások hátterében, hol található ez a kamra, és hogyan tudnák a bestiát megfékezni...
Nekem a film és a könyv együtt adja igazán a HP-érzést. Kb. 12-13 éves lehettem, mikor először találkoztam ezzel az őrülettel, és szép lassan engem is behálózott. :) Valószínűleg kevés olyan gyerek van (vagy "egykori gyerek", ma pedig már fiatal felnőtt - akárcsak én), aki ne szeretett volna egy ilyen iskolába járni. Minden szörnyűség ellenére valahogy mégis sikerült elérnie Rowlingnak, hogy az ember elvágyódjon abba az iskolába. :) 
(Érdekesség, és egyben sajnálatos dolog, hogy a Dumbledore-t alakító Richard Harris a film elkészülte, és moziba kerülése után nem sokkal elhalálozott. 72 éves volt. Nyugodjon békében. :( )

Főbb szerepekben:

Daniel Radcliffe - Harry Potter
Rupert Grint - Ron Weasley
Emma Watson - Hermione Granger
Richard Harris - Dumbledore (igazgató)
Maggie Smith - McGalagony professzor (átváltoztatástan tanárnő, a Griffendél ház feje)
Alan Rickman - Piton professzor (bájitaltan tanár, a Mardekár ház vezetője)
Tom Felton - Draco Malfoy (Harry "ellenpólusa")
Bonnie Wright - Ginny Weasley (Ron húga)
Robbie Coltrane - Hagrid (a Roxfort kulcs- és háztájőrzője)

Osztályzat: 9/10