Kutyahideg (2006)

Abszolút kedvencem lett, már első látásra beleszerettem. Kutyamániás vagyok, így számomra alap ez a film. :)
Azt hiszem, én is ugyanúgy viselkedtem volna abban a helyzetben, mint Jerry. Egyébként őt Paul Walker alakítja, aki a Halálos iramban-filmekből lehet ismerős. :) Továbbá feltűnik a filmben még egy Amerikai Pités arc is, Cooper szerepében - mégpedig Jason Biggs (a Pitében Jim karakterét játszotta ő).
A történet nagyjából felvázolva arról szól, hogy a Déli-sarkon kutatók egy csoportja végzi kutatómunkáját, melyhez segítséget nyújt 8 szánhúzó kutya (huskyk és malamutok). Minden jól megy egészen addig, míg nem jelentenek egy hatalmas közelgő vihart, ami az egész tábort elsöpörné, vagy napokra elzárná a külvilágtól. A kutatóknak hát nincs más választásuk: menniük kell. A kutyákat azonban nem tudják magukkal vinni. A film e 8 kutya viszontagságos sorsát vezeti végig (viszonylag nagy léptekben) kb. 150 napon keresztül. A vége aránylag happy end, de azt sajnáltam az elpusztult állatokat is. :( Az pedig főleg megrázó és megindító, hogy ez a film egy igaz történet alapján készült. Varázslatos és nagyszerű, az egyik legszívhezszólóbb, legszebb film, amit valaha láttam!

Osztályzat: 10/10