Avatar (2009)

 

Ennél a filmnél már a borítót/plakátot sem tudtam eldönteni, hogy melyiket rakjam ide fel, mert szerintem mindegyik nagyon jól sikerült. :)
Én úgy gondolom, hogy ez tipikusan példa arra, mikor egy Oscar-díjas rendező filmjét mindenki látni akarja, minél előbb. Mert látta egy munkáját, az tetszett, így hát megnézi a többit is. Bevallom: én azért vettem rá magam, hogy megnézzem, mert egyrészt ráfoghatjuk, hogy kedvelem a fantasy filmeket, másrészt meg eddig mindig úgy volt, hogy ami a nagy többségnek tetszett, az nekem is. :) Igazából nem értem, hogy a film most miért nem ragadott magával. Ennél lehengerlőbb élményre számítottam, mondhatjuk, hogy kicsit csalódtam is. :S
Nah, most következik a cselekményből egy kis ízelítő. Sokat kellett utánakeresgélnem, mert sajnos az ilyen filmekkel mindig az a gondom, hogy egyszeri nézés után sosem tudom megjegyezni a lények, bolygók, és hasonló furcsaságok nevét. :$ :)
Szóval: A deréktól lefelé megbénult háborús veterán, Jake Sully a Pandora bolygóra utazik, hogy átvegye halott ikertestvére helyét egy kutatócsoportban. Ezzel együtt Jake megkapja testvére avatárját is: az avatár "gazdája" (tehát egy ember) DNS-éből és egy Pandora-lakó lény, a na'viéból megalkotott hibrid, ami önálló gondolkodásra, önálló tevékenységre nem képes; a "tulajdonosa" tudja irányítani azzal, hogy egy bonyolult műszer segítségével rácsatlakozik az agyával az avatárjára. Ilyenkor az ember tudata teljes valója átköltözik az avatárba, emberként megszűnik egy időre tevékenykedni - csupán a teste marad az irányító műszerben, helyette az avatárjára kapcsolódik, őt irányítja -  és ez fordítva is igaz.  Jake titkos küldetést kap: avatárjával be kell épülnie a na'vik közé, és felderítő munkát végezni, arra az esetre, hogy ha nem sikerülne rábírni a na'vikat a békés költözésre. Jake a na'vik között barátokra talál, és életét megmenti egy na'vi-lány, Neytiri is, akivel hamarosan egymásba is szeretnek. Egy idő után maga Jake is egyre inkább kezdi a na'vik szemével látni a dolgokat... Óh, tudnám még folytatni, de mi értelme lenne, ha elmondanám az egész végkifejletet? :) Ha felkeltette az érdeklődéseteket a film, nézzétek meg! ^^

Osztályzat: 9,5/10