Hogyan lopjunk felhőkarcolót? (2011)

hogyan lopjunk felhokarcolot.jpg"Josh egy Central Park-i luxusház gondnoka. Egy nap megtudja, hogy a tőzsdeguru tulaj átverte az ügyfeleit, és elsikkasz-totta a pénzüket, beleértve a lakóház alkalmazott-jait is. Amikor mindezt számon kéri a milliárdoson, a munkatársaival együtt kirúgják. Josh úgy dönt, hogy a maga kezébe veszi az igazságszolgáltatást. Elhatározza, hogy a társaival kirámolja a milliárdos lakását, és visszaveszik, ami nekik jár. No jó, kicsivel többet! Felbérelik a környék rutinos betörőjét, hogy segítsen nekik."
Múlt hétvégén láttam először, bár nem olyan volt, mint amire számítottam, mivel IMDB-n is ott az "akció" címke a filmnél (én valami full akciós filmnek gondoltam, ahhoz képest inkább vígjáték volt). Viszont nem volt rossz. :)
Erre már a két főszereplő is garancia volt, Ben Stiller és Eddie Murphy - eddig még nem láttam olyan filmjüket, amire azt mondtam, hogy ez teljesen és totálisan nézhetetlen. Továbbá Matthew Broderick is ismerős lehet, mert sok filmben játszott, legtöbbször vígjátékban.
A film címét viszont sehogy sem értem... Miért felhőkarcolót lopnak a cím szerint, mikor amúgy meg egy autót akarnak ellopni egy felhőkarcoló legfelső szintjéről? A kettő azért nem ugyanaz...

"- Nyugi srácok, csigavér.  Ő teljesen kóser. Jó párszor volt már sitten, nem fizet adót, van két dobermannja, úgyhogy adjuk meg a kellő tiszteletet! "
(Josh mondja Tipliről a többieknek)

Kedvenc szereplő: Tipli :D a szövegén kinyúlok :D tipikus Eddie Murphy-szereplő, neki nagyon megy az ilyen idióta karakterek megformálása. :D Mr. Fitzhugh-ban bírtam, hogy ő meg mindig parázik valamin; vicces volt. :D Ahogyan Enrique Dev’Reaux is, a nemrég felvett munkatárs (Michael Pena játssza), aki sosincs a helyzet magaslatán. :D
Akit nem kedveltem: Josh sógora és egyben alkalmazottja Charlie (Casey Affleck). Idegesített. -.- Ahogy a nyomozónő Claire Denham (Téa Leoni) sem volt szimpatikus (hogy is lehet komolyan venni egy olyan rendőrnőt, aki elmegy iszogatni az egyik "áldozattal"?)
Kedvenc jelenet: Leginkább a plázás: mikor összegyűlnek a "szövetkezők", és Tipli kiadja a feladatot, hogy mindenki lopjon valamit, mert ő kispályásokkal nem kezd, elvégre óvadékkal van kint, és nem akar visszamenni a börtönbe 4 béna tolvaj miatt. :D Az is humoros, mikor Josh fejtágítást tart a kis csapatának, ők meg leragadnak a leszbiknél... :'D És az autót levegőben lóbáló jelenet is nagyon nagy. :D

"Tudom, hogy páran úgy gondoljátok, Paul McCartney miattam nem vett itt lakást 2008-ban. Talán kár volt azzal viccelnem, hogy Yoko volt jó helyen..."
(Charlie beszédet mond a személyzet előtt)

Főszerepben:
Ben Stiller - Josh Kovacs (ez is érdekes, hogy miért pont "Kovács" :) )
Eddie Murphy - Tipli (angolul "Slide")
Matthew Broderick - Mr. Fitzhugh

Osztályzat: 10/8