Lost - Eltűntek [1.-6.évad] (2004-2010)

LOST - Eltűntek

(Pokoli éden)

6 évad

Vigyázz, SPOILER!!!

Nem, nem vagyok képes úgy írni róla, hogy ne spoilerezzem tele a bejegyzést. :) Úgyhogy inkább jön az "én megmondtam...", ha tovább olvasod, úgy, hogy nem láttad, de meg akarod nézni a sorozatot... :P

Azt hiszem, ez az a sorozat, amit senkinek sem kell bemutatni, mert innen-onnan már mindenki hallott róla, talán néhány részt látott is belőle. :)

Mégis nagyléptekkel fussuk át:
Az egész ott kezdődik, mikor az Oceanic Airlines 815-ös, Sydney-ből Los Angelesbe tartó gépe egy ismeretlen sziget fölött lezuhan. A balesetet 48-an élik túl (+24-en a farokrészből, de velük később fut össze a fő cselekményszál), köztük
- Jack Shephard sebész, aki édesapja holttestét szállította a gépen a temetésre LA-be,
- Kate Austen, akit mostohaapja meggyilkolásáért tartóztattak le, és szállítottak volna egy LA-i börtönbe,
- John Locke, aki sikertelen ausztráliai kalandtúráról igyekszik hazafelé (tolószékes lévén nem engedik részt venni rajta... ám a szigeten hihetetlen módon talpra áll),
- Sayid Jarrah, a hivatásos vallató
- James Ford, azaz "Sawyer", aki megrögzötten kutatja az embert, aki felelős szülei haláláért,
- Hugo Reyes, alias "Hurley", a balszerencsés lottónyertes,
- Claire Littleton, a terhes kismama, aki születendő gyermeke leendő örökbefogadóihoz indul LA-be,
- Charlie Pace zenész, aki - miután nem sikerült bátyját meggyőznie, hogy lépjen be ismét a zenekarukba - hazafelé igyekszik a gépen,
- Sun és Jin Kwon (Sun úgy tudja, kikapcsolódásból repülnek Sydney-be, majd Los Angelesbe, de Jin valójában Sun apjának megbizatásában jár el: át kell adnia néhány Rolex karórát Paik úr üzletfeleinek)
- Michael Dawson, aki fiával, Walt-tal és annak kutyájával, Vincenttel utazik a gépen Sydney-ből: mivel exfelesége meghalt, így neki kell tovább nevelnie fiát.

És azt hiszem ennyi elég is a történetből. :)
Persze, ott van még Boone és Shannon is, őket is eléggé megsirattam anno... :S Azt hiszem, leginkább azonban Charlie halála rázott meg (egyébként Dominic Monagham alakítja, aki többek között a Gyűrűk Ura egyik hobbitját is). Aztán a Juliet-é, majd pedig a Kwon házaspár is... De Charliet főleg nagyon közel éreztem magamhoz.

Ééés igen! Tegnap este megnéztem a befejező epizódot is. :D Sikerült fennmaradnom (pedig általában éjszaka hamar bealszom a filmeken), de most olyan háromnegyed 11-ig fenn bírtam maradni. Egyrész már baromira érdekelt, hogy hogyan lesz vége.
Én azok közé a LOST-fanok közé tartozom, aki minden részt látott, és már elejétől kezdve nézte. :) Emlékszem, még egy nyári szünetben kezdődött a sorozat, és már alig vártam, hogy láthassan.

Hát, az első néhány évad hihetetlenül tetszett. Azt még nem is tartottam bonyolultnak, mikor a szigeten töltött napok mellett a szereplők múltjából is mutatnak dolgokat, sőt, így még közelebb kerültek a szereplők a nézőkhöz. Anyumék viszont már itt elakadtak, ők egyáltalán nem bírták nézni, szerintük "marhaság", "értelmetlen" és "érthetetlen", hogy így ugrálnak az időben a cselekménnyel. :)

Azt hiszem, a negyedik évadtól kezdődik egy kicsit zűrzavarosabb rész: néhány eltűntnek sikerül visszatérnie "a való világba". Ám mégis vissza kell menniük az otthagyottakért. Itt már bemutatja a sorozat a szereplők életét, amit akkor éltek, mikor kijutottak a szigetről, illetve keverve van az ottmaradtak múltjával is a "túlélők" nélkül (nah ezt jól megasszondtam... :D). Tehát azt mutatják be, hogy mi történt abban az időben, mikor a csapat két felé oszlott. Aztán mikor már megint ismét mindenki a szigeten van, azt hiszem, a 6. évadtól jönnek azok a részek, amelyek arról szólnak, hogy mi lett volna, ha nem zuhan le a gép.

A befejezést én úgy értelmeztem, hogy a mennyországban majd ismét összefut mindenki mindenkivel. :)
De még így is haragszom az íróbrigádra, hogy Jacket kinyírják a végén... :( Ő volt Charlie után a legnagyobb kedvencem, és szerintem Matthew Fox is egy kiváló színész.

Őszintén: sajnálom, hogy vége lett, még úúúgy néztem volna tovább. :( :D Bár, még a legjobb indulattal is csak nyolctizedes erősségű volt ez nálam. :P

(Hát, a 6. évadhoz nem találtam normális dvd-borítót, de talán ez a poszter is megteszi. ^^)

Osztályzat: 8/10