/ Gyerekkorom kedvenc meséi /

Most néhány kedvenc gyerekkori rajzfilmemről szeretnék egy-egy pársoros értékelést írni. :) Nekem ezek a mesék jelentették a gyerekkort:

Hófehérke és a hét törpe

Arra emlékszem, hogy a boszorkától nagyon féltem, mert mikor átváltoztatja magát, akkor nagyon csúnya, és azt csak takaró alól mertem anno nézni. :D Akárhogy is, valljuk be, mégiscsak egy klasszikus ez is. :) Még ha valaki abból is űz sportot, hogy pl. Hófehérke nevét eltorzítja, új jelentést adva neki. Hófehérke akkor is bemocskolhatatlan. :)

Osztályzat: 9/10

 

Hamupipőke

Szép emlék. :) Kicsikoromban nem tudtam sehogysem kimondani a címet, így csak azt mondtam, hogy "Hámipipő". :D Tesóm azóta is emlegeti. :D

Osztályzat: 9/10

 

 

 

A kis hableány

Ki ne ismerné még Ariel, Ficánka és a többiek történetét? :) Én még annak idején - több, mint egy évtizeddel ezelőtt - egy videokölcsönzőből kikölcsönözve még egy olyan verziót láttam belőle, aminek a végén meghal a hableány. :( Elég szomorú volt, az a típus nem is nőtt a szívemhez. De Arielék Disney-s sztorija nagoyn szerethető. :)

Osztályzat: 9/10

 

Alice Csodaországban

Nemrég volt szerencsém könyvben is elolvasni. Jó volt, mert ahogy olvastam, úgy elevenedtek meg előttem a rajzfilm képkockái. :) Nagyon abszurd, hihetetlen fantáziadús világ jelenik meg ebben a rajzfilmben. Még emlékszem, hogy a mormota milyen aranyos volt. :) És hogy sünikkel (mint labdákkal) kroketteztek. :D I love sünik! ^^ Kislánykoromban hetente-kéthetente mindig megnéztem. :) Sőt, még sorozatban is láttam (valamelyik csatornán vetítették még régen, nem a hagyományos Disney-filmet, hanem egy másik feldolgozását, de az is nagyon jó volt).

Osztályzat: 9/10

101 kiskutya

Kötelező volt nekem, márcsak azért is, mert imádom a kutyákat. A dalmata nem a kedvencem, de kutyának kutya, szóval... :D Erről nem is tudok mit mondani. Egyik barátnőmmel kedvenc rajzfilmünk volt egy időben. :) Párszor kölcsön is adta a VHS-ét.

Osztályzat: 9/10

 

 

 

A Szépség és a Szörnyeteg

Messze a legszebb rajzfilm, amit valaha is láttam. Csodálatos, varázslatos, szívet melengető. Tesómmal még mindig rajongunk érte, így közel s túl a húszon is. :) Teljes mértékben független a kortól. Belle már csak azért is szimpatikus volt, mert ő is egy könyvmoly, akárcsak én. :) Egyik zenéjét még szintetizátoron is el tudtam játszani. "Hol volt, hol nem volt, régi nóta száll... " ^^ Ezt majd a gyerekeimnek/unokáimnak is látniuk kell.

Osztályzat: 10/10

 

 

Nem találtam normális dvd borítót hozzá, így csak ide beírom:

Kissyfur

Ez is nagyonnagyonnagy kedvencem volt anno. :) Még sajnos nem tudtam beszerezni, de rajta vagyok az ügyön. :) Imádom ezt a kis mackót, a kalandjait, meg úgy mindent. ^^

És persze az osztályzata ennek is 9/10